Dit wist je nog niet over de Lexus CT 200H

Dit wist je nog niet over de Lexus CT 200H

Soms is het goed je blik eens wat te verruimen en een autoblog te bezoeken. Misschien stuit jij ook wel op dat ene leuke autoblog waardoor je op het spoor wordt gezet van je droomauto. Zo kwam jij uit bij de Lexus CT 200H occasion. En een Lexus had je anders vast niet gekocht.

Met speciale dank aan het autoblog

Op een autoblog vind je behalve het actuele autonieuws ook leuke achtergrondartikelen en andere wetenswaardigheden. Zo las jij ineens over de Lexus. Gevolg? Jij rijdt nu in een Lexus CT 200H, met speciale dank aan dat leuke auto blog dus. En spijt heb je nog geen seconde van die keuze. De Lexus CT 200H mag er ook zeker zijn en werd in 2010 in Genève gepresenteerd. Een jaar later was de auto ook in ons land te koop. De auto kreeg drie jaar later al een facelift, waarvan de nieuwe grille het meest opvallende nieuwe onderdeel was.

Meest veilige auto binnen het segment

De Lexus CT 200H is verkrijgbaar in de Normal, Sport, ECO en EV uitvoering. De laatste, de EV dus, is de elektrische uitvoering van de Lexus CT 200H, een auto die geen schadelijke stoffen uitstoot dus. De CT 200H van Lexus is er in een benzine uitvoering met 99 PK en een elektromotor met een vermogen van bijna 82 PK. In beide gevallen ligt de topsnelheid van deze Lexus op 180 kilometer per uur. Verder is de Lexus CT 200H een buitengewoon veilige auto die al eens werd uitgeroepen tot meest veilige auto binnen het segment. De auto beschikt in dat kader onder meer over Vehicle Stability Control en optioneel is Pro Crash Safety. In alle gevallen beschikt de Lexus CT 200H over acht airbags. Tenslotte; de Lexus is de luxedivisie van het Japanse automerk Toyota. Lexus debuteerde met de LS400 in Europa overigens, een opvallende limousine met een V8 motor.

Goed je thoerie-examen oefenen

Goed je thoerie-examen oefenen

Binnenkort is het zover, je gaat deelnemen aan het theorie-examen. Natuurlijk wil je graag in één keer slagen, zodat je snel kunt beginnen aan je praktijk-examen. Helaas blijkt uit de cijfers van het CBR dat de kans klein is dat je in één keer slaagt voor je theorie-examen. Het slagingspercentage was in 2016, maar 40% Hoe kun je toch in één keer slagen? Niet wanhopen, slagen in één keer is nog steeds mogelijk. Vooral wanneer je aan een goede voorbereiding doet en dus de examenstof goed leert. De lesstof van het CBR bestaat uit 25 hoofdstukken. Maak samenvattingen van de lesstof en maak noties van de regels die je lastig vindt om te onthouden. Bedenk dat de vragen die tijdens het theorie-examen worden gesteld vaak gaan over regels die als lastig worden ervaren.  Begin op tijd! Tijd is vaak je grootste vijand en dat geld ook wanneer je voor de autotheorie moet oefenen. De lesstof is te omvangrijk om in één dag in je hoofd te stampen. Begin het liefst al enkele maanden voorafgaande aan het examen met het leren van de lesstof. Ga niet proberen alles in één keer te willen leren, maar leer bijvoorbeeld steeds een hoofdstuk. Oefenexamens Wanneer je denkt dat je alle lesstof goed beheerst is het verstandig om te testen of je de regels inderdaad net zo goed weet, dan dat je denkt. Wie graag in één keer wil slagen, doet er dan ook verstandig aan om veel online examens te maken. Deze zijn onder anderen te vinden via de website van theorie.nl. Door de online examens te maken ontdek je niet alleen of je de stof goed beheerst, maar maak je ook kennis met de manier waarop het CBR de examenvragen formuleert.  Van fouten kun je leren Wees niet teleurgesteld als blijkt dat je toch nog vrij veel fouten maakt. Juist wanneer je ontdekt dat je op een bepaald onderwerp minder scoort, weet je goed welk hoofdstuk je nog extra moet herhalen. Herhalen is namelijk een zeer belangrijk onderdeel van het leren. Vooral wanneer het gaat om het goed voorbereiden voor je examen.

https://theorie.nl/