Als team streven naar nieuwe oplossingen en verder werken aan doelen

Een oude maar veel voorkomende manier van rapporteren en bespreken door middel van planning en control. Binnen een organisatie zijn altijd meerdere mensen aan het werk. Al die mensen hebben verschillende taken en doelstellingen. Deze worden vrijwel altijd vast gelegd in een document, planning en/of rapportages. Er zijn 3 punten die dan altijd naar voren komen en worden geëvalueerd. Dit zijn: nieuwe ontwikkelingen, knelpunten en niet gehaalde doelstellingen, successen en behaalde doelstellingen. Degene die over het bijhouden van deze informatie gaat, is ook vaak eindverantwoordelijke voor de communicatie binnen de organisatie over deze punten. Maar wij van planning en control houden ervan om een andere en volgens ons efficiëntere aanpak te kiezen. 

Op een meer positieve en dynamische manier kijken naar behaalde doelen en nieuwe doelen door middel van planning en control

Planning en control maakt gebruik van de A3 methodiek. Hierbij gebruiken wij ook een cyclus van rapportages en gesprekken, maar net op een andere manier. In de gesprekken hebben we het meer over het sturen dan over de verantwoorden en beheersen. De persoon die in de andere context de rapportages zou bijhouden, heeft hier ook de functie het gesprek te leiden. Hij of zij doet de voorbereidingen en mag zichzelf de voorzitter noemen. De reden dat we dit zo doen, is om meer dynamiek te krijgen in een gesprek. We kijken niet alleen vooruit, maar ook achteruit. Dit is de volgorde van de punten die wij aanhouden. 1: de successen en behaalde doelstellingen 2: de knelpunten en 3: de nieuwe ontwikkelingen. Hiermee beginnen we en eindigen we op een positieve manier en hoeft er niet gekeken te worden naar wat er allemaal niet is gelukt. Wel zo prettig voor alle betrokkenen. Klinkt u dit goed in de oren en zou uw organisatie deze manier eens willen proberen, laat dan wat van je horen en neem contact op met planning en control.

Wat kan mediation in Haarlem voor uw onderneming betekenen?

Hoe zorg je er zelf voor dat de mediation in Haarlem een succes is? Bij de mediation in Haarlem wordt het meeste werk gedaan door de mediator. Deze persoon zorgt ervoor dat beide partijen goed onderhandelen en dat er een compromis wordt gesloten. Daarnaast legt de mediator of een advocaat de gemaakte afspraken vast zodat beide partijen zich daaraan moeten houden. Natuurlijk kan je zelf ook bijdragen aan het succes van de mediation in Haarlem. Het is in ieder geval belangrijk dat je tijdens het onderhandelen ook rekening houdt met de andere partij. Het is nu eenmaal niet mogelijk om een oplossing te vinden waar beide partijen volledig tevreden over zijn, aangezien er dan geen conflict zou zijn ontstaan. Daarnaast dien jij je bij de mediation in Haarlem aan de gemaakte afspraken te houden. Doe je dat niet, dan is de kans groot dat de mediation in Haarlem voor niets is geweest. Er zal dan waarschijnlijk weer een conflict ontstaan waardoor je weer terug bij af bent. Als jij je aan d e afspraken houdt, dan zal de samenwerking met de andere partij soepel verlopen, mits zij zich ook aan de afspraken houden. Deze samenwerking zal na verloop van tijd steeds soepeler gaan.

Welke kennis wordt gebruikt bij de mediation in Haarlem?

Vraag jij je af welke kennis er nodig is om de mediation in Haarlem zo goed mogelijk te laten verlopen? Lees dit onderstaande artikel dan even door. Het belangrijkste is dat de mediator veel verstand heeft van advocatuur. Advocaten kennen alle wetten en regels, evenals de uitzonderingen. Zij kunnen deze regels daardoor als geen ander toepassen. Daarnaast zijn zij erg goed in onderhandelen en in compromissen sluiten. Bij de mediation in Haarlem zal er ook onderhandeld moeten worden, maar dan is de mediator de persoon die de onderhandeling in goede banen leidt. Tevens zal de mediator veel af moeten weten van het bedrijfsleven. Vaak heeft deze persoon zelf jaren in het bedrijfsleven gewerkt waardoor de mediator zich uitstekend kan inleven in diverse partijen en situaties. De mediator begrijpt de belangen van de partijen waardoor de mediator tot een eerlijke compromis kan komen. Bij de mediation in Haarlem is niet alleen kennis belangrijk, maar ook inlevingsvermogen en vindingrijkheid. Hoe lastig en ingewikkeld een conflict ook is, de mediator zal altijd met een goede oplossing moeten komen. Dat is tenslotte het doel van de mediator en de reden dat de partijen deze persoon ingeschakeld hebben.

http://www.mediationkameramsterdam.nl/mediation-haarlem/