Heeft uw site een hoog bouncepercentage? En je wilt het verminderen? In dit artikel delen we 14 manieren om het bouncepercentage te verlagen en het aantal conversies te verhogen. Een hoog bouncepercentage is een van de belangrijkste conversieproblemen. De meeste bezoekers verlaten de eerste pagina van de site. En u hebt geen enkele kans om ze uw klanten te maken. Daarom is het belangrijk om uw bouncepercentage voortdurend te verbeteren. Wat is het bouncepercentage? Het bouncepercentage is het percentage gebruikers dat de eerste pagina van uw site heeft verlaten. Een hoog bouncepercentage geeft aan dat gebruikers niet geïnteresseerd zijn in de site en het aanbod (inclusief de aankoop van een product of dienst). Bezoekers kunnen de site op verschillende manieren verlaten:
Misschien denkt u dat dit normaal bezoekersgedrag is. Over het algemeen wel. Maar er zijn aanzienlijke verschillen tussen goede en slechte bouncepercentages. Gemiddeld bouncepercentage + wat is een goed bouncepercentage? Wat is een slecht bouncepercentage? Elk geval kan uniek zijn. Maar gemiddeld wordt overwogen:
20% en lager is hoogstwaarschijnlijk een trackingfout (misschien zijn de analysetellers gedupliceerd, zijn gebeurtenissen onjuist geconfigureerd of zijn de statistieken beïnvloed door applicaties van derden, bijvoorbeeld online chats). Deze cijfers geven gemiddelden aan. Maar over het algemeen hangt de waarde van bouncepercentages af van de niche en het type inhoud. Hieronder staan de gemiddelde waarden, afhankelijk van het type site: Als u meer bounces heeft, moet u beginnen met het verbeteren van uw site. Er kunnen verschillende redenen zijn: traag laden, slecht ontwerp, slechte bruikbaarheid, gebrek aan oproepen tot actie (oproep tot actie), enz. Een paar woorden over waar te beginnen met werken. Hoe u uw bouncepercentage kunt verlagen Om uw bouncepercentage te verbeteren, moet u problemen op uw site identificeren en oplossen. Hier zijn enkele veelvoorkomende fouten en hoe u deze kunt verhelpen om uw bouncepercentage te verlagen. Bepaal voordat u begint de pagina’s met het hoogste bouncepercentage. Dit kunt u doen in Google Analytics onder Rapporten -> Gedrag -> Site-inhoud -> Alle pagina’s. Als u de meest verlaten pagina’s begrijpt, kunt u de richting van het werk bepalen. Hier zijn 14 tips om uw bouncepercentage te verlagen. Verbeter continu uw gebruikerservaringDe Nelson Norman Group (een van de toonaangevende onderzoeks- en adviesbureaus op het gebied van gebruikersinterface) definieerde gebruikerservaring als: “Interactie-ervaring omvat alle aspecten van gebruikerscommunicatie met het bedrijf, zijn diensten en producten.” Gebruikerservaring is de algehele ervaring die een gebruiker heeft na het bezoeken van uw site. Een goede gebruikerservaring wanneer een bezoeker uw site niet alleen begrijpelijk en gebruiksvriendelijk vindt, maar ook plezierig. De eerste stap in deze richting is om een website te maken die even goed wordt weergegeven op alle apparaten en platforms. Let goed op hoe bezoekers zich gedragen en wat hen beïnvloedt bij het nemen van beslissingen. Dit artikel bevat veel tips die vallen onder de definitie van interactie-ervaring. Onthoud dat werken aan de algehele ervaring voor de bezoeker altijd over de beleving gaat. Verbeter uw ontwerpDe tijd dat je niet kon investeren in design is voorbij. Consumenten worden steeds meer ervaren en veeleisender. Mensen zijn gewend aan goede bestemmingspagina’s en websites. Nu zijn er 2 populaire richtingen in webdesign: plat en materiaal. “Flat” design (Engels plat) benadrukt eenvoud en verfijning. Maximale vrije ruimte en geen schaduwen. Elementen zien er eenvoudig uit, geen uitstulping en diepte-effecten. Sinds 2014 is het de standaard geworden in webdesign. Materiaalontwerp werd in 2014 geïntroduceerd door Google-ontwerpers. Het wordt voornamelijk gebruikt in mobiele sites en applicaties. Hier worden schaduwen toegevoegd aan eenvoud en lichtheid. Hier mogen geen scherpe hoeken zijn. Gebruik meer vrije ruimte. Vergeet contrast niet. Vooral in knoppen en oproepen tot actie. Denk na over je ontwerp. Het eerste waar een sitebezoeker op let, is de relevantie van het doelverzoek en de indruk van het siteniveau. Het ontwerp wekt gewoon de nodige (of onnodige) indruk van jou. Maak daarom een kwaliteitswebsite Query’s optimaliserenHet optimaliseren van zoekopdrachten is een manier om uw bouncepercentage te verlagen. Het is gebaseerd op of uw sitetitels overeenkomen met de zoektermen die uw site vinden. Als er honderden verzoeken zijn, moet u de kopteksten maken volgens de meest effectieve. Maak idealiter een aparte pagina voor elk zoekwoord. Of u kunt gebruik maken van speciale services. Optimaliseer uw oproep tot actieDe meeste bezoekers besluiten binnen de eerste seconden te vertrekken. Ze nemen een beslissing na een snelle blik op een site zonder een pagina om te slaan. Daarom is het werken aan het eerste scherm buitengewoon belangrijk. Op elk apparaat kan het verschillen. Daarom moet u het eerste scherm voortdurend verbeteren. Er moet een duidelijke definitie zijn van wat u verkoopt. En een duidelijke en prominente oproep tot actie. Mensen moeten onmiddellijk begrijpen waar ze zijn gekomen en wat je van ze wilt. Laat het product indien mogelijk met uw gezicht zien. Maak uw oproep tot actie eerlijk en duidelijk. Onbegrijpelijke en misleidende oproepen tot actie leiden tot slechte interactie-ervaringen. En dit is de # 1 reden voor het hoge bouncepercentage. Verbeter de laadsnelheid van de websiteZoals we al eerder zeiden, besluit de gebruiker de site binnen de eerste seconden te verlaten. U wilt deze tijd niet verspillen door uw bezoeker een downloadpictogram te laten zien. Gebruik tools zoals Pingdom of Google Page Speed om de laadsnelheid van uw pagina te verbeteren. Link gewoon naar uw site en ontvang een verbeteringsrapport. Uit een onderzoek van Strangeloop is gebleken dat een latentie van 1 seconde het aantal conversies met 7%, het aantal paginaweergaven met 11% en de klanttevredenheid met 16% kan verminderen. Om de downloadsnelheid te verbeteren, moet u afbeeldingen optimaliseren, een CDN gebruiken, caching verbeteren en snellere hosting gebruiken. A / B-testen + gerichte bestemmingspagina’sHet kan zijn dat uw headers of call-to-action niet werken. Daarom is het belangrijk om A / B-testen uit te voeren. Tests zullen helpen bepalen wat er precies niet werkt. En creëer een betere optie. Gebruik verschillende inhoud op elke pagina en voer A / B-tests uit. Om te begrijpen welke pagina beter zal zijn. U kunt testen:
De eerste A / B-tests kunnen worden gedaan met behulp van experimenten in Google Analytics. Als u op zoek bent naar krachtigere tools, bekijk dan de top 7 A / B-testservices. Als u over de hele wereld werkt, maak dan voor elk land lokale landingspagina’s aan. Gebruik de lokale taal, valuta en culturele achtergrond om uw gebruikerservaring te verbeteren. Gebruik video om uw publiek te betrekkenVideo trekt meer aandacht dan tekst of afbeeldingen. U kunt video op volledig scherm als achtergrond gebruiken. Of voeg toe aan een oproep tot actie. Video biedt veel mogelijkheden om bounce te verminderen. U kunt animatie, muziek, audio, stem van de omroeper, kleuren en andere overtuigingsmethoden gebruiken. U kunt met een klein budget een zeer effectieve videopresentatie maken door een freelancer in te huren. Dit kan worden gedaan op de FL, Freelance, etc. Gebruik alleen afbeeldingen van hoge kwaliteitAfbeeldingen zijn een ander krachtig hulpmiddel dat uw bouncepercentage kan verlagen. De reden waarom veel sites nu kwaliteitsafbeeldingen hebben, is eenvoudig. Ze verhogen het aantal conversies. Zelfs bedrijven als Google, bekend om hun minimalisme en monochrome achtergronden, gebruiken nu professionele fotografie op hun landingspagina’s. Laat uw klanten sprekenIedereen heeft sites gezien met kleine getuigenissen die een of meer offertes van kopers laten zien. Het werkt. Maar je kunt het nog beter doen. Creëer succesverhalen op basis van getuigenissen. Volgens alle regels van het vertellen van verhalen. Maak verschillende formaten: audio, video, illustraties, tekst. Mensen houden van succesverhalen. En ze lazen ze meer. U kunt een pagina maken waarop alleen de getuigenissen van uw klanten worden geplaatst. Plan voor doorlopende contentcreatieHoewel veel marketingexperts adviseren om te experimenteren met verschillende contentstrategieën, wil ik iets zeggen over consistentie bij het maken van een contentplan. Kunnen deze twee dingen elkaar überhaupt aanvullen? Ze kunnen. U moet een inhoudsplan maken waarmee u verschillende inhoudstrategieën tegelijkertijd kunt gebruiken. Bekijk BuzzFeed en hoe hun contentplan de groei en ontwikkeling van zeer verschillende soorten content omvat. Van artikelen, GIF’s, dia’s tot SnapChat en YouTube. Als ze denken dat het interessant zal zijn voor hun gebruikers, dan doen ze het. U doet misschien geen zaken zoals BuzzFeed. Maar de doelen van uw site overlappen elkaar op veel manieren. U wilt dat gebruikers langer op uw site blijven. Daarom moet de nadruk liggen op het voortdurend creëren van inhoud die interessant is voor uw doelgroep. Maak uw site leesbaarDe meeste inhoud op de site is in tekstformaat. Helaas houden bezoekers niet van lezen en slaan ze zulke belangrijke delen van de site meestal over. Daarom moet je aan de visuele component van de tekst werken. U moet ervoor zorgen dat de tekst op alle apparaten comfortabel en gemakkelijk leesbaar is. Het mag niet te klein zijn, zodat het niet op een smartphone vergroot hoeft te worden. Gebruik grote lettergroottes op kleine schermen. Leesbaarheid gaat niet alleen over lettertypeselectie, grootte en kleur. De tekst op de site moet er mooi uitzien. Laat wat vrije ruimte over, verhoog de lijnhoogte en opvulling. Laat de tekst er netjes en leuk uitzien. Een ander belangrijk punt met betrekking tot de tekst op de site betreft stijl. Gebruik eenvoudige en gemakkelijke taal. Wat zelfs een schooljongen zal begrijpen. Overlaad de tekst niet met termen en literaire geneugten. Hoe eenvoudiger hoe beter. Laat zien dat je te vertrouwen bentKlanten worden elke dag slimmer. Dit betekent dat je constant moet slagen voor het examen als ze een beslissing nemen. Na de eerste kennismaking met het product gaan gebruikers op zoek naar tekenen van de geloofwaardigheid van uw bedrijf. Het is niet gemakkelijk om uw geld weg te geven aan een vreemde of een nieuw bedrijf. Nieuwe bezoekers weten niet hoeveel ze u kunnen vertrouwen en wat uw reputatie is. Plaats beoordelingen over u of uw product door onafhankelijke experts die zij kunnen vertrouwen op een prominente plaats. Hoe bekender de expert, hoe hoger de conversie. Toon prijzen, certificeringen, brancherapporten. Controleer jezelf op veiligheid en laat het zien op de site. Extra tekenen van vertrouwen vergroten uw geloofwaardigheid. Vooral wanneer gebruikers hun kaartgegevens of persoonlijke gegevens moeten achterlaten. Stop met vertrekkende bezoekersOndanks uw inspanningen zullen sommige bezoekers toch vertrekken. Dit is niet jouw schuld. Misschien is er iets belangrijks met hen gebeurd. Of ze zijn gewoon niet in de stemming. Je hebt 2 manieren: je kunt ze laten gaan of je kunt een aantal van hen abonnees maken. Met de Exit-Intent-technologie in Kepler Leads kunt u het gebruikersgedrag volgen. En wanneer hij de site verlaat, wordt automatisch het triggerbericht weergegeven. Deze tool geeft zeer goede retourpercentages. De meeste mensen vragen bezoekers om e-mail. Hierdoor kun je een aanrakingsketen creëren. U kunt de distributie van brieven met relevante aanbiedingen aanpassen en van abonnees kopers maken. Ook kun je de korting laten zien op het laatste moment voordat de bezoeker de site verlaat. Maar onthoud dat als de gebruiker hier geen waarde in ziet, hij gewoon het venster zal sluiten en nooit naar u zal terugkeren. U kunt een kortingsaanbieding combineren met een abonnement. Hierdoor kunnen gebruikers de optie kiezen die ze het beste bevallen. U zult verrast zijn als u weet hoeveel kopers u kunt kopen met exit-intentie. Betrek gebruikersVaak kunnen betrokken gebruikers de site verlaten zonder enige actie te ondernemen. Dit is heel gebruikelijk voor blogs en nieuwsrubrieken. Een bezoeker bezoekt uw artikel. Vindt wat hij zocht. En bladeren (dat is oké). Maar het helpt de conversie niet. In dat geval kunt u bezoekers de meest geschikte aanbieding laten zien (een aanbieding is een winstgevende aanbieding die moeilijk te weigeren is). Als een gebruiker bijvoorbeeld een artikel over het koken van een gerecht bezoekt, kunt u hem een receptenboek laten zien in plaats van een modieuze nieuwigheid. Dit gaat ook over relevantie, waarover we het hierboven hebben gehad. Maar hier laat je het aanbod zien terwijl de gebruiker op de site is. In Kepler Leads kunt u verschillende aanbiedingen weergeven, afhankelijk van de pagina waarop gebruikers zijn gekomen. Of laat een nieuw aanbod zien aan terugkerende bezoekers. We raden bijvoorbeeld aan dat lezers van een artikel zich abonneren op nieuwe artikelen. En voor wie de productkaarten bekijkt, laten we een cadeau of korting zien. Het helpt om het bouncepercentage te verlagen, betrokkenheid en conversie te vergroten. ConclusieWe hopen dat dit artikel je helpt om je bouncepercentage te verlagen en meer volgers en klanten te krijgen. Het verlagen van het bouncepercentage is een reeks werkzaamheden om uw site en de gebruikerservaring te verbeteren. Om morgen de eerste resultaten te krijgen, heb je nodig:
https://www.webdeveloper.today/2022/02/finding-duplicate-content-in-your-own.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |